כיצד פועל מינויו של אפוטרופוס

אם אתה מחפש מידע כלשהו על אפוטרופסות, סביר להניח שאתה תוהה כיצד תהליך מינוי האפוטרופוס עובד. בעוד לאפוטרופוסים אולי אין את הסמכות החוקית לקבל החלטות חשובות בשמך, הם יכולים לעשות אותן על סמך האינטרסים שלך. להלן הצעדים הכרוכים בקביעת פגישה ומה שעליך לדעת. ‏ קרא על מנת ללמוד עוד על אפוטרופסות ואיך זה עובד.

אפוטרופוס

איך אתה ממנה אפוטרופוס?

כשיש לך ילדים ממערכות יחסים שונות, חשוב למנות אפוטרופוסים נפרדים לכל אחד מהם. אם אין לך מערכת יחסים קרובה עם החותן הנוכחי, ייתכן שתרצה למנות אפוטרופוסים נפרדים לילדים שלך. מצד שני, אם יש לך ילדים מנישואין קודמים, אולי תרצה למנות אפוטרופוס נפרד.

מי יכול להיות האפוטרופוס? יש הרבה אנשים שמוכנים לקחת על עצמם את התפקיד, כולל משפחה וחברים. אבל האדם שאתה בוחר חייב להיות מסוגל לדאוג לילד שלך בדרך שאתה רוצה. אם לאפוטרופוס יש ילדים משלהם, זה יתרון אם הם טובים עם ילדים. אחרת, הם צפויים להיות התאמה גדולה.

בית המשפט יכול למנות מישהו שידאג לאדם שאינו מסוגל לקבל החלטות בעצמו. אבל האדם הזה עלול לכעוס על זר שטוען שיש לו כוחות אפוטרופוס. למרבה המזל, החוק של ארצות הברית מאפשר לאדם מוגן להתעקש על הליך הוגן. בתי המשפט אימצו נהלים ותקנות מורכבים בכל הנוגע לאפוטרופסות. להלן כמה מחוקי היסוד שכמעט כל המדינות מצייתות להם.

מי ממנה אפוטרופוס?

כאשר אדם אינו מסוגל לדאוג לעצמו, בית המשפט ממנה אפוטרופוס שיפקח על ענייניו. יש מגוון של תנאים שיכולים לגרום למישהו להיות נכה. עורכי דין, פסיכולוגים ואנשי מקצוע אחרים עשויים לספק טיפול הכרחי. עם זאת, לחלק מהאפוטרופוסים אין הכשרה בתחום האפוטרופסות, ולכן אינם מתאימים לשמש כאפוטרופוס.

תפקידו החוקי של האפוטרופוס הוא להגן על האינטרסים של המחלקה. האפוטרופוס מוסמך על ידי צו בית משפט, והוא כפוף לפיקוח מתמשך של בית המשפט לאחר מינויו. בנוסף, האפוטרופוסים נדרשים להכין הצהרות חשבונאיות שנתיות, ולהשיג אישור מבית המשפט לפני שיוגשו הוצאות גדולות או יוצאות דופן. בתי המשפט בדרך כלל שומעים הליכי אפוטרופסות בבית המשפט לענייני משפחה או בית משפט לצוואות.

במקרה של ילד נכה מבחינה חוקית, בית המשפט יכול למנות אפוטרופוס עבורם. אם שני ההורים ימותו, בית המשפט ימנה אפוטרופוס. אחרת, אפוטרופוס ייבחר על ידי בית המשפט לסמכות. אם אין רצון, בית המשפט יכול לעקוף את בחירת ההורה. אפוטרופוס יכול לקבל החלטות רפואיות בשם הילד ולקבל החלטות מטעמו.

מה שאתה צריך לדעת אם אתה שוקל להגיש בקשה לאפוטרופסות על הילד שלך, יש כמה דברים שאתה צריך לשקול. ראשית, חשוב כיצד ביתך בנויה, היכן אתה גר ומי יגדל את הילד. כמו כן, ברצונך לשקול אם לבטוח בו או לא. אחרי הכל, אם אתה לא רוצה להיות נטל, אפוטרופוס הוא האפשרות הטובה ביותר בשבילך.

בעיקרון, אפוטרופוסים ממונים על ידי בית המשפט. זו החלטה של בית המשפט שקובעת אם האדם נכה נפשית וזקוק לסיוע בהחלטות. בית המשפט ממנה מקבל החלטות מחליף, הנקרא בדרך כלל ”אפוטרופוס” (הידוע גם כ ”אפוטרופוס”) ואחראי על בריאותם ורווחתם. אפוטרופוס יכול להיות כל מבוגר אחראי, כולל בן זוג או בן משפחה אחר, שכן או אדם זר בעל הכשרה מיוחדת.

לאפוטרופוס יש סמכויות אדירות על המחלקה והוא חייב להתייצב בבית המשפט באופן קבוע. הם יכולים לקבל החלטות בנוגע לכספים, לסידורי המגורים ולרכוש. עם זאת, עליהם לקבל החלטות אלה באמצעות קלט המחלקה ועליהם לפעול רק במסגרת הסמכות שניתנה על ידי בית המשפט. חשוב גם לזכור שאפוטרופוס יתייצב בבית המשפט מדי כמה חודשים כדי לוודא שהם עושים את עבודתם כראוי.

לפרטים נוספים, לחצו כאן: מינוי אפוטרופוס, עו"ד חיה לזר